Ако желаете и вашата статия да се появи тук,моля пишете ни: streetracebg@abv.bg

понеделник, май 30, 2011

Защо са ми огледала?

 На 28 април 1916-а се ражда Феручо Ламборгини (1916 – 1993 гг.). Той остава в историята на автомобилизма с прочутата фраза - "Защо са ми огледала, аз гледам само кой е пред мен за да го задмина!" след като го попитали защо колите му нямат този привичен аксесоар. 
В умовете на феновете името Ламборгини е неразривно свързано с прекрасните и яростно бързи коли, въпреки че марката започва с много по-бавните трактори.

Истинското име на Ламборгини е Феручо Елио Артуро. Той е роден в семейство на лозаро-винари в Ренацо ди Ченто, провинция Ферара, област Емилия Романа. Точно преди Втората световна война той се обучава като механик, усъвършенства уменията си в армията и по-късно в плен при англичаните. 

  След войната отваря малък гараж в Пиеве ди Ченто, където му попада Fiat 500 Topolino. Без да мисли много преработва мотора му от долноклапанен на горно и стартира в първото след войната състезание Миле Милиа 1948 година. Първата му среща с автоспорта приключва на 1100-я километър, когато клапаните се срещат с буталата на фичето. 

  Първия си трактор Ламборгини прави с 6-цилиндров мотор от армейски камион Morris, с кутия на General Motors и диференциал от Ford. Тракторът не се троши и в 1948-а гаражът става Lamborghini Trattori S.p.A. Първият сериен модел е наречена на модния тогава латино танц Кариока и в средата на 50-е години на миналия век заводът прави по 1000 трактора годишно.
 Ламборгини става милионер, купува си скъпи коли - Mercedes-Benz 300SL, Jaguar E-type, Ferrari 250 GT и вече се смятал за сериозен познавач. Именно с Ferrari е свързана появата на Automobili Lamborghini S.p.A. Ламборгини се скарал с Енцо Ферари, след като вече бил негов клиент. Имал няколко ферарита, но всичките имали проблеми с буксуването на съединителите. Поправяли ги по няколко часа без да дават възможност на Феручо да види какво им правят. Тогава Ламборгини поискал среща с Комендаторе! А в Маранело това приличало на искане за среща с Бога. Когато накрая Енцо благоволил да го приеме, Феручо си каза всичко, което му накипяло - "Ферари, твоите машини са боклук" и се заел да му обяснява проблема с пружината. В отговор получил също толкова дипломатичното - "Ламборгини, можеш да караш само твоите трактори!" Феручо треснал врата и ревнал - "Щом е така ще си направя по-добър автомобил от твоите!", върнал се в гаража си, сменил съединителя на своето Ferrari 250 GT, поставил по-як от Borg & Beck, а заедно с това преработил главите на цилиндрите, като вместо всеки разпределителен вал поставил по два!
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Възникна грешка в тази притурка