Ако желаете и вашата статия да се появи тук,моля пишете ни: streetracebg@abv.bg

събота, юни 25, 2011

Escort Cosworth 500HP

INFO - технически данни
   собственик: Мартин Симеонов
   град: Русе
   автомобил: Ford Escort RS Cosworth 1992г.
   двигател: YB-Cosworth 2000cc 16V Tutbo
   трансмисия: AP-Racing, tilton, Правозъба кутия
   спирачки: f 8-бутални с 330mm / r 4-бутални с 278mm
   окачване: GAZ coilovers
   джанти: Compomotive TH
   гуми: Michelin slicks
   електроника: Zeitronix wide band контролер с EGT
   тегло: ~1300 kg
Характеристики
   мощност: 485 bhp
   макс. върт. момент: 617 Nm
   0-100 км/ч: 4,2 sec
   макс. скорост: ~280 km/h
   1/4 миля: 11,78 sec (400 bhp setup, 04.06.2005г)


Този Cosworth беше разработен за максимална мощност и ускорение, с убийствени времена на 1/4 миля. Очакваната мощност на колелата за този сетъп беше около 500к.с. За жалост дойде момент през 2009г, в който Мартин имаше нужда да продължи с нещо различно и ново (Лансер Еволюшън), затова Ескорта трябваше да си иде. Не се намери купувач за целият автомбил, затова се премина към продажба на части. Хубавото е, че във някои от нас се крие по нещо от този Cosworth, който няма да забравим!


  Мартин закупува Косуърта си напълно стандартен от България през 2003г. Веднага след това започва със смяна на някои основни неща като: дюзи, мап сензор 3 Bar, уейстгейт с твърда пружина, интеркулер RS500, горивна помпа и нужния чип за тези подобрения. Резултата е около 330 кс. Втората година дюзите се сменят с още по-големи, по-агресивен всмукателен вал, водна инжекция, нов чип и по-голямо налягане на турбото. Резултата е около 400 кс.
 


Двигател, Трансмисия и Електроника

- Турбо Garrett T4 A/R.50 cold, A/R.84 hot (Garrett GT3082R 0.78A/R hot)
- Външен Wastegate 50mm
- Downpipe 76mm и генерация на изпускателната с-ма
- Маслен отдушник
- Агресивни разпределиелни валове Kent Cams BD16/BD14
- Портвана и полирана глава (Port & Polish)
- Двойни пружини на клапаните Kent Cams и доработени легла
- Adjustable cam pulleys - раздвижни шайби на разпределителните валове
- Трипластова метална гарнитура на главата COMETIC
- Ръчно направен всмукателен колектор high flow
- 4 х siemens инжектори 83lbs (575cc на 3 бара ниско омни)
- 2 х 909 bosch горивни помпи и регулатор Weber
- Допълнителен резервоар против засмукване на въздух
- Wossner ковани бутала
- Ковани биели и ARP болтове
- Интеркулер RS500
- Блоуоф клапан
- стенд алон ECU на базата на Weber marrelli с Antilag,Lounch control,Water injection
- Ford motorsport кабели за свещи
- Бездистрибутурно запалване EDIS4, с два комутатора и двоина бобина (оригинално е с дистрибутурна капачка и един комутатор)
- closed loop fueling - (взема сигнал от ламбда сондата и когато не е в турбо надув гони по бедни горивни смеси с цел по малък разход)
- 2 карти за запалване
- Изцяло преправено дъно, cosworth racing биелни и основни лагери
- избор от между две правозъби ск. кутии:
вариaнт 1 - Правозъба кутия със стандартни предавателни числа и среден диференциал, работи със ст. преден и заден дифове 3.62, макс скорост 280+
вариант 2 - Правозъба кутия с къси пред. числа, подсилен среден диф и step off gears за работа със 3.62 преден и 3.92 заден дифове, макс скорост 220 км/ч
- Съединител AP-racing (двудисков съединител tilton)
- Подсилен преден и заден диф
- Водна/Метанолова инжекция (преди всмукателните колектори за допълнително охлаждане на горещия въздух от турбото)
- Маслен радиатор
- Zeitronix wideband lambda с монитор и EGT датчик
- custom окабеляване на ECU-to и нова ел инсталация с най необходимите неща


Купе, Интериор

- Роукейдж 14 точков и стрътбар
- Спортен резервоар с гъба против разплискване, 30 литра
- Хомологирана пожарна система OMP
- Помпа и резервоар за водната инжекция
- без високо крило на багажника
- Седалки, колани, волан, ск. лост: omp/sparco/sabelt/shrot/momo
- уреди за налягане и температури Stewart Warner (boost, oil press, oil temp, water temp, voltmeter)

Джанти, Гуми, Спирачки

- Compomotive TH 7Jx16" ET25 с гуми Michelin slicks; Yokohama 195/50/16; Good Year F1 205/45/16
- Compomotive TH 8Jx17" ET15
- Техномагнезио 7.5Jx17" ET25 - D2 предни 8 бутални апарати с 330mm дискове, racing накладки
- Brembo задни 4 бутални с 278mm дискове, EBC Yellow stuff
- хидравлична ръчна COMPBRAKE
- Клапан за регулиране спирачното усилие Wilwood

Окачване

- GAZ coilovers с възможност за настройки на височина и твърдост
- раздвижни TOPmounts за настройка на камбер, кастер...
- раздвижни предни носачи
- полиеританови тампони по цялата ходова част
- раздвижен заден мост (всички тези раздвижни компоненти в оригиналния си вид не могат да се регулират, така направена колата е с пъти по-добро поведение на пътя от стд!) 


 Цялата статия със снимки можете да видите: тук

1 коментар:

Възникна грешка в тази притурка