Ако желаете и вашата статия да се появи тук,моля пишете ни: streetracebg@abv.bg

вторник, юни 07, 2011

Смяна на разпръсквачи с цел Тунинг на TDI мотор

Работата на разпръсквачите (дюзите за впръскване на гориво) при дизеловия мотор е да впръскват горивото в цилиндъра под формата на облак. От това нещо зависи смесообразуването в цилиндъра което от своя страна е отговорно за добри екологични резултати на мотора (малко пушеци и доборо изгаряне на горивото)
Колкото по-малки са дупките на дюзата толкова по финно и качествено се разпъсква горивото (толкова по хомогенен облак прави). 
Понеже ТДИ мотора много често се кара в градски условия, както и работи на празен ход е нужно дюзите да са с достатъчно малък отвор, така че да могат да се гарантират достатъчно добри екологични показания на празех ход и на ниски обороти.
Напрактика количеството гориво при виоски обороти не успява да мине достатъчно бързо през отворите на дюзата по редица причини които сега няма да изброявам защото са много сложни но и често специфични за всяка горивна система. (грубо казано на високи обороти помпата вкарва по трудно дадено количество гориво околкото същото количество на ниски обороти) 
За да се компенсира това нещо ЕКУто на колата изменя все повече предверението на впръскване. Колкото по високи обороти се постигат и колкто повече се дава газ (тоест нужно е повече гориво да се впръска) толкова по голямо предверение се задава от ЕКУто. Така се получава по дълаг процес на впръскване. Тоест за впръскване примерно на 40 mg гориво при 2000 обоота и при 4000 оборота предверението в двата случая е различно.


Цялата тема можете да прочетете:
 ТУК

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Възникна грешка в тази притурка