Ако желаете и вашата статия да се появи тук,моля пишете ни: streetracebg@abv.bg

CarPark (Гараж)



INFO - технически данни
   собственик: Мартин Симеонов
   град: Русе
   автомобил: Ford Escort RS Cosworth 1992г.
   двигател: YB-Cosworth 2000cc 16V Tutbo
   трансмисия: AP-Racing, tilton, Правозъба кутия
   спирачки: f 8-бутални с 330mm / r 4-бутални с 278mm
   окачване: GAZ coilovers
   джанти: Compomotive TH
   гуми: Michelin slicks
   електроника: Zeitronix wide band контролер с EGT
   тегло: ~1300 kg
Характеристики
   мощност: 485 bhp
   макс. върт. момент: 617 Nm
   0-100 км/ч: 4,2 sec
   макс. скорост: ~280 km/h
   1/4 миля: 11,78 sec (400 bhp setup, 04.06.2005г)


Този Cosworth беше разработен за максимална мощност и ускорение, с убийствени времена на 1/4 миля. Очакваната мощност на колелата за този сетъп беше около 500к.с. За жалост дойде момент през 2009г, в който Мартин имаше нужда да продължи с нещо различно и ново (Лансер Еволюшън), затова Ескорта трябваше да си иде. Не се намери купувач за целият автомбил, затова се премина към продажба на части. Хубавото е, че във някои от нас се крие по нещо от този Cosworth, който няма да забравим!


  Мартин закупува Косуърта си напълно стандартен от България през 2003г. Веднага след това започва със смяна на някои основни неща като: дюзи, мап сензор 3 Bar, уейстгейт с твърда пружина, интеркулер RS500, горивна помпа и нужния чип за тези подобрения. Резултата е около 330 кс. Втората година дюзите се сменят с още по-големи, по-агресивен всмукателен вал, водна инжекция, нов чип и по-голямо налягане на турбото. Резултата е около 400 кс.
 


Двигател, Трансмисия и Електроника

- Турбо Garrett T4 A/R.50 cold, A/R.84 hot (Garrett GT3082R 0.78A/R hot)
- Външен Wastegate 50mm
- Downpipe 76mm и генерация на изпускателната с-ма
- Маслен отдушник
- Агресивни разпределиелни валове Kent Cams BD16/BD14
- Портвана и полирана глава (Port & Polish)
- Двойни пружини на клапаните Kent Cams и доработени легла
- Adjustable cam pulleys - раздвижни шайби на разпределителните валове
- Трипластова метална гарнитура на главата COMETIC
- Ръчно направен всмукателен колектор high flow
- 4 х siemens инжектори 83lbs (575cc на 3 бара ниско омни)
- 2 х 909 bosch горивни помпи и регулатор Weber
- Допълнителен резервоар против засмукване на въздух
- Wossner ковани бутала
- Ковани биели и ARP болтове
- Интеркулер RS500
- Блоуоф клапан
- стенд алон ECU на базата на Weber marrelli с Antilag,Lounch control,Water injection
- Ford motorsport кабели за свещи
- Бездистрибутурно запалване EDIS4, с два комутатора и двоина бобина (оригинално е с дистрибутурна капачка и един комутатор)
- closed loop fueling - (взема сигнал от ламбда сондата и когато не е в турбо надув гони по бедни горивни смеси с цел по малък разход)
- 2 карти за запалване
- Изцяло преправено дъно, cosworth racing биелни и основни лагери
- избор от между две правозъби ск. кутии:
вариaнт 1 - Правозъба кутия със стандартни предавателни числа и среден диференциал, работи със ст. преден и заден дифове 3.62, макс скорост 280+
вариант 2 - Правозъба кутия с къси пред. числа, подсилен среден диф и step off gears за работа със 3.62 преден и 3.92 заден дифове, макс скорост 220 км/ч
- Съединител AP-racing (двудисков съединител tilton)
- Подсилен преден и заден диф
- Водна/Метанолова инжекция (преди всмукателните колектори за допълнително охлаждане на горещия въздух от турбото)
- Маслен радиатор
- Zeitronix wideband lambda с монитор и EGT датчик
- custom окабеляване на ECU-to и нова ел инсталация с най необходимите неща


Купе, Интериор

- Роукейдж 14 точков и стрътбар
- Спортен резервоар с гъба против разплискване, 30 литра
- Хомологирана пожарна система OMP
- Помпа и резервоар за водната инжекция
- без високо крило на багажника
- Седалки, колани, волан, ск. лост: omp/sparco/sabelt/shrot/momo
- уреди за налягане и температури Stewart Warner (boost, oil press, oil temp, water temp, voltmeter)

Джанти, Гуми, Спирачки

- Compomotive TH 7Jx16" ET25 с гуми Michelin slicks; Yokohama 195/50/16; Good Year F1 205/45/16
- Compomotive TH 8Jx17" ET15
- Техномагнезио 7.5Jx17" ET25 - D2 предни 8 бутални апарати с 330mm дискове, racing накладки
- Brembo задни 4 бутални с 278mm дискове, EBC Yellow stuff
- хидравлична ръчна COMPBRAKE
- Клапан за регулиране спирачното усилие Wilwood

Окачване

- GAZ coilovers с възможност за настройки на височина и твърдост
- раздвижни TOPmounts за настройка на камбер, кастер...
- раздвижни предни носачи
- полиеританови тампони по цялата ходова част
- раздвижен заден мост (всички тези раздвижни компоненти в оригиналния си вид не могат да се регулират, така направена колата е с пъти по-добро поведение на пътя от стд!) 


 Цялата статия със снимки можете да видите: тук


Пламен Стайков - пилот
Рафи Кадир - навигатор
Пламен Стайков е роден на 20 март 1983 година в град Кържали.

Започва своята спортно - състезателна кариера в националния рали шампионат през 2003 година

Постигнати успехи до момента:


2003 - вице шампион на България в клас N3
2004 - вице шампион на България в клас N3
2005 - вице шампион на България в клас N3
2006 - шампион на България в клас N3

2007
- Рали "Вида"-второ място и първо място в клас A6
- Печели "Fiesta Trophy" (test for auto competitors),лично избран е от Vittorio Caneva
- Избран е за спортист на годината на град Кърджали

2008
- Трето място в рали "Троянови врата"
- Трето място в рали "Стари Столици"
- Второ място в рали "Твърдца"

2009
- Пилотът печели първият от 17 години насам специален скоростен етап,който бе каран на фарове
- Победител в рали "Твърдица"

Видео от планинско българка 2010г. :


------------------------------------------------------------------------

Nissan Skyline GT-R34,
1000hp

   Малка част от подобренията по колата са: строкнат двигател от 2.6 на 2.8 в Pro speed със съдействието на Ники Златков,сменени дюзи  на 1600 кубикови,електроника Мотек настроена от Васил Орешков,електронен уред, който настройва 50 на 50% разпределение на мощността между двата моста,за да може натоварването да се разпредели по-равномерно.

   Първи тунинг на колата е направен в Дубай и когато е дошла тук била вече около 700 коня. Случвало се е собственика да кара с 250км/ч и колата да превърти гуми,което е направо кошмарно. Вдига около 300км/ч за много кратно време,по-малко от 1 км.Звярът е претърпял доста счупвания поради голямата натовареност на колата,която се кара само на писта и няма възможност да се охлажда добре - работи на 100% натоварване. Когато една кола е 300 коня заводски и стане 1000 вероятността тя да се счупи е голяма. Реално колата никога не е карана нормално по улиците,а се откарва директно на пистата.



-------------------------------------------------------------------------



Червената стрела - Mitsubishi 3000GT VR4

Copy of 17012007030.jpg

Kрайния вариант на подобренията за сега е това:

- Wiseco pistons 91.5 мм( бутала )
- Механични повдигачи 
- Портнати глави ( разширени и полирани пътища на входящите и изходящи газове)
- Лек маховик
- Алуминиева шайба на коляновия вал
- Съединител SPEC- кевларен
- Турбини TD04L-17G
- Бустконтролер GREDDY PRofec SPEC B II ELECTRONIC
- MAF Translator Pro ( http://www.maftpro.com/tproinfo.shtml )
- SCANMASTER 3
- Turbo timer - APEXI
- Innovate Motorsports LC-1 & Wide Band Oxygen Sensor Kit
- K&N въздушен филтър
- Турбо пътища на 2 инча и единичен кулер
- Blow off valve - GREDDY
- Бензинова помпа WALBRO FUEL PUMP 255LPH
- Бензинов регулатор АЕМ 
- Дюзи VENOM-660cc
- Колектори увити с термо лента
- Усилваща касетка на раздатъчната кутия
- Усилена предавателна ос в скоросната кутия
- Methanol/Water Injection
- Ignition Wire Set MSD 8.5mm
- Spark Plugs Champion QC59C - Racing series
+ Някой неща които неволно са изпуснати

07122006(001).jpg05052007113.jpg10072007037.jpg18032007078.jpg10072007033.jpg09052007125.jpg07122006328.jpg01062007147.jpgsled.jpg
На 402метра колата дава около 11.8сек - http://www.vbox7.com/play:1fe660f8


-------------------------------------------------------------------------


Име: Harry
Години: 23
ЗаниманиеПрограмист

  "Всичко започна през далечната 95г. когато бях едва на 16 години ,но наследих от брат ми първата си кола Астра 2.0 16в екотек – 136коня. Още като млад рацер тепърва започвах да уча за колите и двигателите и напрактика не знаех какво притежавам.

Започнах леко по леко да развивам колата докато се стигна до първия ми старт,след като за първи път се качих на бояна. Още същата вечер постигнах 5 победи от 5 старта срещу вектра Хе, калибра Хе, астра гси 8в , астра гси 16в, астра г ОПЦ.

  След някакво време се сдобих с така мечтаната от мен кола .. Астра ГСИ ХЕ .. бивше притежание на „максо ” , „шерман ” и тн .


След ребилд на мотора и малки подобрения постигнах време 15,1 на божурище (колата беше пълна с цялото си оборудване) . Точно когато мислех ,че никога няма да сменя астрата ми изпадна да покарам БМВ 325и е36 .. в миг се влюбих в колата и я взех без много много да го мислия.

Така астрата стана притежание на Ангел и той постигна доста успехи с нея и до ден днешен побеждава сериозни коли ,като астрата разбира се е с доста подобрения от както беше в мен. Вече мислех ,че съм овладял задното до съвършенство когато се запознах с един човек който промени представите ми за спорта и колите като цяло. В миг разбрах ,че има още много да уча и исках да усвоя техниките на рали карането и карането на сняг . За целта БМВ-то вече не вършеше работа ,най-вече защото беше скъпа кола и едва ли щях да имам възможност да я развия. Като стар опелист отново взех Астра с 2.0 16в двигател и перфектно купе,идеална за целта.

Започнах да карам на  писти и трасена на които можех да се развия. Личен рекорд на п. Калояново с астрата: 1мин и 1 сек. Запознах се с доста състезатели ,хора от големия спорт и все повече исках и аз да бъда част от него . За съжаление за там са нужни доста средства който аз нямах и реших ,че или ще съм в спорта или излизам за винаги . За това се отказах от мечтата си и в момента карам „дизелче” J Сеат Ибиза 1.9 тди 131коня в момента към 180,


и когато ми дойде кефа разцъквам мотора Сузуки ГСХР 600"




-------------------------------------------------------------------------


Име: Стоян Андонов 
Години: 23
Занимание: "си търся"

Бензинът на Андонов е в кръвта му още от около 13 годишна възраст. Още на 16г. се вози на Сузуки К2 750cc с максимална скорост. Първата му кола е закупено по странен за някои начин.На 15г. си продава телефона и с парите си купува кола - Варбург,след това минава през Трабант, Голф 1 кабрио,Пасат 1.8 КР, мотор Хонда Ф3.Накрая продава всичко и си взима Тайота Супра.


"Тя беше ... как да го кажа по-леко,не беше в цветущо здраве.. нямаше парно,цялата охладителна система беше запушена,окачването беше изпуснало... после смених всичко..от двигателя до задните гуми".Спирачките отпред са 4 бутални опозитни с 320мм дискове от лексус лс400,амортесьорите-билщайн жълт с правени канали за реглаж на височината..лично той е правил всичко.Япоцена е с двигател от Тойота Аристо (лимузина) 2JZТТ с доста сложно преправена инсталация.


Колата е на 1 бар,като максимално с тези турбини може 1,2 бар. Около 430hp. изкарват с този сетъп.Бъдещите планове са single турбо (мотора да е с една турбина) от рода на GT40,но там вече "финансите са много ненормални".Въпреки всичко малко по малко ще се зглоби колата.В момента се очаква смяна на скоростната кутия от автомачина с ръчна (6 степенна).Специални благодарности за помощта и вдъхновението на небезизвестния Дилян (darcosi) от Хонда клуб България. "Сигурно знаеш че съм я купил от Дилян и че ми е била мечта много време,дори още не мога да проумея,че я притежавам. 

Видео,още незавършена можете да видите тук:

-------------------------------------------------------------------------


Истината трябва да възтържествува. Доста малко хора на брой са подозирали,че дружбенският бог на японските коли Дилян (darcosi),минал през доста популярни спортни автомобили като Toyota MR2,Honda Vtec и други.. е дръзнал да реализира един уникален за България проект,а именно - Toyota Supra Ningle Turbo. 


Колата е закупена от Германия,леко ударено но ремонтирана по-късно тук. Целта е била достигане до коне от порядъка на 1000RHP с които не един и два мотора ще загубят тежко от японската сила.


Страшно много са промените по колата,които тук на снимките неуспяваме да видим..

 

За жалост проекта надхвърля определения бюджет и се продава незавършена. Ето видео материал,"прясно запалена": http://vbox7.com/play:ed5ed0de


-------------------------------------------------------------------------


Mitsubishi 3000GT VR4 TWIN TURBO - Името говори за нещо смайващо: http://www.vbox7.com/play:a2b16ef0


Ето снимки от "марсианският" проект.
"Много е лесно двигателят ми да изглежда така...Поръчах си керамична боя от US, чаках я 15 дни, изчистих на 3 фази до молекулярно ниво - блока, главите, капаците на клапаните, всмукателните колектори, и още "малко дребни части", нанесох боята и по технологичен режим я изпекох... Супер лесно е. Изобщо не ме затрудни нищо... Отне ми само 20 дни... Резултатът е красноречив!!!"


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Име: Кирил Велков
Години: 24г.
Занимание: Студент
Кола: VW Golf 4
Колата е претърпяла безброй промерни.Започна се още в началото когато беше 1.6i.“Първата стъпка беше чип,генерация,джанти и други подобрения по визията и динамичните характеристики на колата. Претърпях няколко инцидента с животни които минаха направо през колата. Бях на прага да се откажа но след време се разубедих и продължих натам.“Сложи се 1.8Т двигател от Ауди,изцяло нова генерация,окачване,чип..с което колата достина 210 коня на мотора и 190 на колелата,но това не ми беше достатъчно.
Нова по-голяма турбина,бутала,биели,power флех тампони и куп други неща.

В момента колата е зглобена и чака донастройки и измерване на Dyno.Очакват се около 350 коня на мотора.За в бъдеще е колата да стане 4х4  и най-малко 400kw.

Възникна грешка в тази притурка